Тематична атестація 8 клас




Контрольна робота з теми: « Словосполучення» 8 клас

1. Словосполучення і речення – це
а) морфологічні одиниці;б) фонетичні одиниці;в) синтаксичні одиниці.Скласти й записати словосполучення; увести його в речення. 2. За приналежністю головного слова до певної частини мови словосполучення поділяються наа) непоширені та поширені;б) прості та складені;в) іменні, дієслівні та прислівникові.Дібрати й записати приклад складного дієслівного словосполучення. 3. Утворіть і запишіть словосполучення, у яких наведені слова виступали б то в ролі головних, то в ролі залежних слів. Визначте вид кожного словосполучення за способом вираження головного слова.
Вітер, радісний, учитися,  щастя, канікули, праворуч.
 4.  Випишіть із поданих речень усі словосполучення та накресліть їхні схеми.
 І сонний гриб в смарагдовій куфайці дощу напився і за день підріс. 5. Визначити вид підрядного зв’язку у словосполученнях: на крутому березі, виголосити доповідь, йти по дорозі, тричі написати, повернути ліворуч, виконана робота, пливти за течією,  щербатий серп.
 6. Виправте помилки у реченнях.План по продажу кукурудзи виконали. Пальне у господарстві використовується не по призначенню. Наш клас навчається по новій програмі.

Контрольна  робота з теми: « Синтаксис. Пунктуація» 8 класІ варіантПродовжіть висловлювання.1. Синтаксис – це…2. Словосполучення –це…3. Не вважаються словосполученнями …4. Назвіть типи пунктограм5. За метою висловлювання речення поділяються на…6. За будовою речення поділяються на… Виконайте завдання подані нижче.7. Серед поданих сполучень слів виберіть ті, які не є словосполученнями і поясніть.Знайомий з розповіді, буду любити, розповідь про нього, стояла осінь, гарний собою, повертаючи книгу, коло будинку, сміятися з себе, найбільш віддалений, сильний вірою, літо і зима.
  1. Визначити головне і залежне слово у поданих словосполученнях, намалювати схему.
Не вийшов з лісу, захист Вітчизни, сильний духом, справжні коштовності.
  1. Охарактеризувати речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.
Любив дід гарну бесіду й добре слово. Що ж робити? Чому той край так дивно звався – Герри? Грайте,  струни серця, грайте! І в садку у нього справжні дива!10. Підкреслити головні і другорядні члени речення.А у тую неділеньку рано синє море чудово так грає ІІ варіантПродовжіть висловлювання.1. Пунктуація – це…2. Речення –це…3. Чим  словосполучення відрізняється від речення?4.  Пунктограма – це…5. За емоційним забарвленням речення поділяються на…6. За наявністю чи відсутністю другорядних членів речення поділяються на… Виконайте завдання подані нижче.7. Серед поданих сполучень слів виберіть ті, які не є словосполученнями і поясніть.Любов до людей, щастя жити, буду малювати, зайшло сонце, плавати на катері, коло річки, я і ти, оволодіти знаннями, більш високий.
  1. Визначити головне і залежне слово у поданих словосполученнях, намалювати схему.
Добрий вчинок, дотриматися слова, пізно ввечері, повертаючи книгу..
  1. Охарактеризувати речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.
Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди. Прошу, боцмане, сідайте! Чи совам зборкати орла? Так ніхто не кохав!10.  Підкреслити головні і другорядні члени речення.Весняні квіти серед сухих трав і торішнього листя не залишаються непоміченими..

Тема. Контрольна робота № 3 Синтаксис і пунктуація. Речення.
І варіант

І рівень
1.            Які є види речень за метою висловлювання?
А Окличні;
Б розповідні;
В неокличні.
2.            Яке речення є спонукальним?
А Нарешті прийшло літо!
Б Не бійтесь заглядати у словник.
В Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?
3.            Які є види речень за емоційним забарвленням?
А Спонукальні;
Б розповідні;
В окличні.
     4.  Непоширеним є речення в рядку:
A) Хліб і рушник – одвічні людські символи.
Б) Хмельницький був іншої думки
B) На південь стікає зоряна імла Чумацького Шляху.
Г) Між коморою та будиночком ворота й хвіртка.
    5. Складним є речення в рядку:
А) Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман.
Б) В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі.
В) Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй .
Г) Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях.
   6. Визначте речення із прямим порядком слів
А. Дорога ховалася за горизонт.
Б. У хаті сіли гості за стіл й тихо загомоніли.
В. За темними левадами протікала річка.
Г. Ніжний вечір на чарах сонця забринів.
ІІ рівень
Установіть відповідність
1 Односкладне речення        А. Ти не чекай слушної пори – твори!
2 Спонукальне речення        Б. Пахло яблуками, стиглими грушами, медом.
3 Непоширене речення        В. Кілька учнів, мабуть, пастимуть задніх.
4 Питальне речення              Г.А хто нас, бабусю, у сон поведе по казках?
                                               Д. Йде весна запашна. Квітами-перлами закосичена.
ІІІ рівень
Перебудуйте і запишіть речення, замінюючи прямий порядок слів на зворотній
Весна слала по землі свій зелений килим.
ІV рівень

 Висловіть власні міркування з приводу того, що таке людяність (6 -7 речень). Використайте різні типи речень за метою висловлювання: розповідні, питальні та спонукальні.


ІІ варіант
І рівень
1.За метою висловлювання речення бувають:
а) прості й складні;
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) поширені й непоширені.
2 Яке речення є спонукальним?
 А Нарешті настали канікули!
  Б Коли ти прийдеш?
  В Усміхнися всім навколо.
3.Укажіть поширене речення.
А Я сирота, мій голубе.
 Б Ніхто їх не знає.
 В Хлопці п’ятами накивали.
 Г Будеш, батьку, панувати.
4. Любіть Україну. Це речення відноситься до:
а) спонукального;      
 б) питального;
в) розповідного;                                  
г) правильна відповідь відсутня.
5. Простим є речення
а ) Захищати батьківщину — обов’язок кожного свідомого українця.
б) Вийшло сонце — і враз роса висохла.
в) Надворі споночіло, небосхил прикрасили зорі.
г) Сьогодні треба турбуватися про природу як ніколи, вона обов’язково  за це віддячить.
6.  Визначте речення із непрямим порядком слів
А. Дорога ховалася за горизонт.
Б. Гості сіли за стіл й тихо загомоніли.
В. За темними левадами протікала річка.
Г. Вечір забринів на чарах сонця.

ІІ рівень

Установіть відповідність між реченням та його характеристикою. 
А. Дихайте на повні груди свіжим повітрям осені.      1. Спонукальне, просте, односкладне, поширене.
Б. Це ж коли до нас завітає чарівниця – осінь?                          2. Спонукальне, просте, двоскладне, поширене.
В. Листя у вихорі вальсу грайливо спускається на землю.3. Розповідне, просте, односкладне, поширене.
Г. Як затишно й красиво в осінньому лісі!                    4. Питальне, просте, двоскладне, поширене.
                                                                                                  5. Розповідне, просте, двоскладне, поширене.
ІІІ рівень
Перебудуйте і запишіть речення, замінюючи прямий порядок слів на зворотній
Рум'яна зоря зійшла за моїм вікном.

ІV рівень

 Висловіть власні міркування з приводу того, що таке людяність (6 -7 речень). Використайте різні типи речень за метою висловлювання: розповідні, питальні та спонукальні.


Тест до теми «Просте речення»
1. Укажіть правильне твердження:
А. Речення – це синтаксична одиниця, яка виражає закінчену думку про факт або явище дійсності, що є реальним, бажаним чи можливим.
Б. Речення складається щонайменше з двох слів і виражає повну інтонаційну і змістову закінченість.
В. Речення – це найменша синтаксична одиниця.
Г. Слова в реченні пов’язані підрядним зв’язком.

2. Укажіть, на які типи поділяються речення за метою висловлювання :
А. Розповідні, питальні, окличні.
Б. Спонукальні, розповідні, питальні, окличні.
В. Розповідні, питальні, спонукальні.
Г. Стверджувальні, заперечні, риторичні, окличні.

3. Укажіть на які типи поділяються речення за будовою:
А. Прості і складні.
Б. Повні і неповні.
В. Поширені і непоширені.
Г. Двоскладні і односкладні.

4. Укажіть розповідне речення:
А. Чи не хотіли б ви зустрітися?
Б. Хто тільки не побував у нашому місті!
В. Пишіть листи, і надсилайте вчасно ( Л. Костенко).
Г. Нехай ваші діти і батьки будуть здоровими.

5. Укажіть спонукальне речення:
А. Який гарний у тебе настрій!
Б. Як гарно довкола!
В. Відпочили б ви з дороги.
Г. Що то за краса навкруги!

Завдання. Прочитайте речення і дайте відповіді (розділові знаки пропущені)
1. Люблю я осінні квіти прощальну красу вечорів і сині оголені віти і вітру холодного спів.
2. Шумить Дніпро чорніють кручі в граніт холодний б’є прибій.
3. Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти.
4. Рости міцній моя Вітчизно во ім’я щастя на землі.
5. Хай дзвонять молоти залізні і в сяйві дня і в ночей млі рости міцній моя Вітчизно во ім’я миру на землі.
6. Мабуть немає такого письменника який би не хотів почути думки читачів про свої твори.
7.  А чи знаєте бабусю що у вашого Андрійка  був талант.

6. Назвіть розповідні речення.   Приклад введення  1, 5, 7

7. Введіть через кому і один пробіл номери, під якими позначені спонукальні речення:

8. Введіть через кому і один пробіл номери, під якими позначені питальні речення:

9. Введіть номер риторичного питального речення :

10 Укажіть  непоширені речення.
а) Зелененький барвіночку, стелися низенько…(Народна творчість).
б) Я глянула, усміхнулась…(Т.Шевченко).
в) Сонце під вечір пробіга зайченям по стіні (Т.Масенко).
г) Зітхає море (О.Донченко).
ґ) Зима, холод, мороз (Марко Вовчок).
д) Надворі зовсім темно, місяця не видно (Панас Мирний).

11. Укажіть прості речення.
а) Один рибу ловить, а інший ґави стереже (Народна творчість).
б) Сім раз відмір, а раз відріж (Народна творчість).
в) Працюй плечима, а не очима (Народна творчість).
г) Доброго коня пізнають з бігу, а людину бачать з її трудів (Народна творчість).
ґ) Не мудруй багато, а працюй завзято (Народна творчість).

12. Визначте однакові речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням.
а) Вийся, голубе, вище лети! (А.Малишко).
б) Нехай минуле буде все позаду, нехай майбутнє буде при мені (А.Малишко).
в) Життя нам усміхається, братове! (П.Перебийніс).
г) Чим і коли завинили пращури? (М.Самійленко).
ґ) Загін, навскач лети! (А.Малишко).
д) Будь довічно, злагодо, між нами! (М.Самійленко).
13. Визначте поширене речення.
а) Приїздіть, будь ласка! (П.Рудченко).
б) Рідна мати моя, ти ночей не доспала (А.Малишко).
в) Не плач, Катерино…(Т.Шевченко).
г) Затінок. Сутінь (Л.Костенко).
ґ) Сонце почало допікати (Панас Мирний).

14. Укажіть складне речення, усі частини якого є непоширеними.
а) Чи чули ви, як верби ридають на березі, втративши воду? (М.Чернявський).
б) І вчувалося кленам і соснам, що над ними вже й неба нема (М.Сингаївський).
в) Зійшли сніги, шумить вода (П.Грабовський).
г) Все спить, однак вже я не сплю (М.Рильський).
ґ) Торохнув грім, немов на залізний дах сипнули повну шаньку каштанів (Григір Тютюнник).

15. Завершіть подане твердження.
Двоскладним називається речення, в якому…
а) є другорядні члени речення;
б) є дві граматичні основи;
в) є всі слова, необхідні для розуміння суті речення;
г) є або підмет, або присудок;
ґ) є і підмет, і присудок. 

Контрольна робота з теми: " Головні члени речення"
Варіант   І

1. Позначити рядок, у якому підмет вира­жений дієприкметником у значенні іменника
А. Високо в захмар'я навколо нас здіймалися гостроверхі ялини, срібнокорі осики, похмурі дубі (Б.Харчук).
Б. Несторова розгубленість тривала лише миті (Р.Іваничук).
В. Слово мовлене часто викликає супротив (П.Загребельний).
Г. Тоді сталося несподіване для хлопчака, для Степана і для самого Шептала (В.Дрозд).
                                                                                              1 б.
2. Знайти рядок, у якому речення має скла­дений дієслівний присудок.
А. Від того часу та сосна не давала мені спокою. (Ю.Збанацький).
Б. На довгих ніжках-галузинках ішов назустріч великий птах (Є.Гуцало).
В. За власною ініціативою я ніколи не зважився б вилізти на вершину тієї сосни (Ю.Збанацький).
Г. Мова моїх земляків наповнювала мене не­відомою раніше радістю й силою (Ю.Мушкетик).
                                                                                              1 б.
3.  Указати рядок, де зазначено речення зі складеним іменним присудком.
А. На початку благодатного літа річки стають тихі й прозорі (Б.Харчук).
Б. Радісно затремтіло моє серце (О.Кониський)
В. Голос Михайла Драгоманова не стихає над Україною і світом (П.Федченко).
Г. Усе повинне підкорятися зусиллям розуму (П.Загребельний).
                                                                                              1 б.
4.  Визначити речення, у яких між підме­том і присудком тире не ставиться.
А. Добрий сусід найближча родина (В.Скуратівський).
Б. Ця зустріч на вулиці наче усміх таємниці (Є.Гуцало).
В. Миронів батько чоловік уже в літах (І.Франко).
Г. Малий Мирон дивна дитина (І.Франко).
Ґ. Совість не смертельна (Б.Харчук).
                                                                                              1 б.
5. Установити відповідність між речення­ми і способами вираження в них підметів.
А. Гірським грудкастим путівцем тягнуться троє (Б.Харчук).
Б. Відтак розпочинало­ся оте велике дійство (М.Красуцький).
В. Промайнуло чимало літ (М.Красуцький).
Г. Перехожі здивовано озиралися на мене, зни­зували плечима (М.Кра­суцький).
Ґ. Пишучи листа, кожен має дбати про додержан­ня ряду мовних та етич­них норм (Є.Чак).
Д. Новий рік завжди був бажаним святом у кож­ній родині (В.Скуратів-ський).
1. Іменник.

2. Займенник.

3. Числівник.

4. Сполучення числів­ника з іменником.

5. Власна назва.

6. Дієприкметник у зна­ченні іменника.


                                    6 б.

1.     Установіть відповідність між реченнями та видами при­судків, ужитих у них.
А. Козаки не змогли за­городити дорогу ордин­цям (Б.Харчук).
Б. Усі   бранці  були  у святковому (Б.Харчук).
В. Пісня ледве мріє в мороці ночі (Ю.Мушкетик).
Г. Драгоманов прагнув згуртувати прогресивні сили Європи та України (П.Федченко).
Ґ. Під ноги білому коневі стелилася висока трава (В.Дрозд).
Д. Найкращою оздобою
голови дівчини є вінок (О.Воропай).

1. Простий присудок.


2. Складений дієслівний присудок.



3. Складений іменний




                                          6 б.

2.     З'ясувати відповідність між реченнями і способами вираження іменної частини скла­дених присудків, ужитих у них.
А. Новорічний   вогонь віддавна вважався свя­щенним    (В.Скуратівськиії).
Б. У галереї образів звер­тала на себе увагу пуб­ліки картина одного мо­лодого артиста (Т.Бордуляк).                                
В. Море було прикра­шене мідною бляхою місяця (В.Шевчук).
 Г. З давніх-давен сусід­ство відзначалося кон­кретними і сталими тра­диціями (В.Скуратівський).
Ґ. Конвалія має цікаву будову (М.Приходько).
 Д. Беззахисність - це за­лежність.
1. Іменник у формі на­зивного відмінка.

2. Іменник у формі зна­хідного відмінка.

3. Іменник у формі оруд­ного відмінка.
4.  Прикметник у формі орудного відмінка.

5.  Дієприкметник у формі називного відмінка.



                                  6 б.

8.   Записати текст. Підкреслити головні члени речення (підмети і присудки).
         Аїр тростяний – багаторічна трав'яниста росли­на. Вона має ще народні назви: татарське зілля, ле­пеха, ірний корінь, явір. Широко ця рослина застосовується в побуті. В Україні пахучим листям аїру господині застеляють у хатах глиняні долівки, при­крашають житла, вважаючи, що своїм приємним за­пахом лепеха вбиває бліх та інших комах-паразитів.
         Мабуть, ніхто не задумувався над тим, що бать­ківщиною цієї рослини є Китай та Індія. Аїрний корінь використовувався там для приготування чудових східних ароматів.
                                                                                                       4 б.
9. Скласти два речення так, щоб у першо­му підмет був виражений назвою художнього твору, а в другому — присудок був виражений фразеологізмом.
                                                                                                       6 б.
Критерії оцінювання
1-2 б.
1
20-22 б.
7
3-6 б.
2
23-25 б.
8
7-9 б.
3
26-27 б.
9
10-13 б.
4
28-29 б.
10
14-16 б.
5
30-31 б.
11
17-19 б.
6
32-33 б.
12




Контрольна робота №3: Світ української поезії. Л. Українка. В. Сосюра.

І варіант
1.Назвіть основні мотиви, які звучать у поезії «Давня весна».
A) спогади про дитинство; Б) утвердження оптимізму;
B) відчай у душі, спричинений хворобою; Г) мрії про майбутнє.
2. Вкажіть назву твору, написаного Ларисою Косач у 9 років, який вважають її першим віршем:
А «Конвалія»;  Б «Красо України, Подолля»;   В «Надія»;     Г «Сім струн»;        Д «Дим».
3. Назвіть, який художній прийом ужито в рядках:
В мужика землянка вогка,
В пана хата на помості;
Що ж, недарма люди кажуть,
Що в панів біліші кості!
A) повтор; Б) інверсія ;B) персоніфікація; Г) антитеза; Д) заперечення.
4. Визначте головний життєвий принцип поета. (за поемою Лесі Українки «Давня казка»)
A) єдність природи і людини; Б) служіння мистецтва народу;
B) збереження природи; Г) задоволення власних інтересів;
Д) вивчення історії своєї країни.
5. За який патріотичний вірш В.Сосюру було звинувачено у націоналізмі ?
А „Васильки”;Б „Сад”; В „Любіть Україну”; Г „Магнат”.
6. До інтимної лірики належить поезія:
А) В. Сосюра «Любіть Україну!»; б) В. Сосюра «Васильки»; в) Леся Українка «Давня казка»; г) В. Сосюра « Осінь»
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між поданим фрагментом і назвою твору

A) І гаї синіють ген на видноколі,
І синіє щастя у душі моїй.
Б) Все ожило, усе загомоніло, —
Зелений шум, веселая луна!
Співало все, сміялось і бриніло.
А я лежала хвора й самотна.
B) «І погнався лицар хутко
Через доли,через гори,
І спинився під віконцем
У своєї Ізідори».
Г) Ви чули, раз я завела
жалі та голосіння, –
то ж була буря весняна,
а не сльота осіння.

1 Л. Українка «Хто вам сказав, що я слаба»
2 В.Сосюра „Васильки
3 Леся Українка, «Давня казка».
4 Леся Українка, «Давня весна».

2. Установіть відповідність між рисами характеру героя та цитатою.
Поет.
А) «… поки я буду жити,                         1. Талановитий.
Не подумаю довіку                                   2. Волелюбний.
Зброї чесної зложити!»                            3. Відданийулюбленій справі.
Б) «Та була у нього пісня                        4. Щирий у стосунках.
І дзвінкою, і гучною,                               5. Жадібний.
Бо розходилась по світу
Стоголосою луною».
В) «То моє багатство – панство
І розкішне, і просторе.
При всьому сьому багатстві
Я щасливий завжди й вільний»
Г) «Ну, на се, – поет відмовив, -
Не надіюся я зроду.
Можу я знайти й без плати
Для приятеля пораду».
Продовжте речення:
1.         Твори, у яких думки й переживання викликані суспільно-політичними подіями – це…
2.         У поезії Володимира Сосюри «Любіть Україну!» домінують такі мотиви: …
Високий рівень (3 бали)
Проаналізуйте за вибором одну із вивчених напам’ять поезій.

ІІ варіант
1. Назвіть основні мотиви, які звучать у поезії «Хотіла б я піснею стати…»
A) любов до музики; Б) мрії, навіяні красою природи;
B) спогади про матір; Г) надія на відпочинок.
2. Назвіть, який художній прийом ужито в рядках:
У мужички руки чорні,
В пані рученька тендітна;
Що ж, недарма люди кажуть,
Що в панів і кров блакитна!
A) персоніфікація; Б) заперечення; B) антитеза; Г) повтор; Д) інверсія.
3.Укажіть рядок, який розкриває головну думку вірша В. Сосюри «Любіть Україну».

а) «Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води...»;
б) «Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі...»;
в) «Коханий любить не захоче тебе,
коли ти не любиш Вкраїну...»;
г) «Всім серцем любіть Україну свою -
І вічні ми будемо з нею!».

4. Визначте головний життєвий принцип Бертольдо ( «Давня казка»)
A) визволення народу з рабства; Б) єдність природи і людини; B) задоволення власних інтересів; Г) відданість народу; Д) підтримка дружніх стосунків із сусідніми державами
5. Які почуття описує В.Сосюра у вірші «Васильки»
А. суму Б. щастя В. любові Г. ненависті
6. Вкажіть першу збірку поезій Лесі Українки:
А «Відгуки»;    Б «На крилах пісень»;     В «Думи і мрії»;    Г «Стародавня історія східних народів»;  Д «Бояриня».
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між поданим фрагментом і назвою твору.

A) Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні й розкида кругом.
Скрізь якась покора в тишині розлита,
і берізка гола мерзне за вікном.
Б) «Прилинув вітер, і в тісній хатині
Він про весняну волю заспівав,
А з ним прилинули пісні пташині ,
І любий гай свій відгук з ним прислав».
B) У росі фіалки, ріки у тумані...
В серці сяють очі, рідні і кохані...
В птичім щебетанні все кругом проснулось,
і до мене знову молодість вернулась.
Г) «Серед них дідусь похилий,
зморщений, сивобородий,
в сіряці на голім тілі,
хрест березовий несе».

1. В. Сосюра «Солов»їні далі» 2. В. Сосюра «Осінь..»
3. Леся Українка, «Давня весна»; 4. Леся Українка, «Давня казка».
2. Установіть відповідність між рисами характеру героя та цитатою.
Бертольдо.
А) «Пан гуляв у себе в замку,-                      1. Невдячний.
У ярмі стогнали люде,                                   2. Зневажа. простих людей.
І здавалось, що довіку                                   3. Підступний.
Все така неволя буде».                                  4. Керується тільки власними інтересами.
Б) «Він дедалі в смак ввіходив                    5. Справжній товариш
І потроху в себе в графстві .
Інші звичаї заводив…»
В) «Всіх приймали, всіх вітали,
Всім уміли догодити,
Тільки нашого поета
Пан забувся запросити».
Г) «Ви скажіть, що він у мене
Буде жиги в шані, в славі,
Тільки, звісно, хай забуде
Різні вигадки лукаві».
Достатній рівень (по 1 балу за правильну відповідь)
Продовжте речення:
1.         Твори, у яких настрій ліричного героя суголосний із природою, переживання й відчуття виникають від споглядання природи – це …
2.         У поезії Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати…» домінують такі мотиви:…
Високий рівень (3 бали)
Проаналізуйте за вибором одну із вивчених напам’ять поезій.


 Контрольна робота з теми: « Світ української поезії. Т. Шевченко. І.Франко.


1.     Викуп з кріпацтва – подія, яка мала місце в біографії:
А) І.Франка
Б) Т. Шевченка
В) Лесі Українки
2.     Яким твором відкривалося І видання «Кобзаря»Т.Шевченка:
А) «Причинна»
Б) «Думи мої, думи мої…»
В) «Тополя»
3.. Поезія Т. Шевченка «Думи мої, думи мої» написана поетом у:
 а) Орській кріпості  (1847 р.);
б) В’юнищах (1845 р.);
в) казематі (1847 р.);
 г) Петербурзі (1846 р.).
9. Вкажіть роки життя Тараса Шевченка та місце його поховання.
4.  Укажіть, що символізує шлях у поезії Т. Г. Шевченка «Ой три шляхи широкії…»
A) про свободу країнському селянинові;
Б) про багатий урожай українському хліборобові;
B) про можливість повернутися додому;
Г) про активну долю, суспільно значущу діяльність.
5.  Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Тараса Шевченка «Мені однаково…».
A) його «не пам’яне батько з сином»;
Б) він непобачить Україну;
B) ніхто не згадає сироту;
Г) Україну «злії люди присплять» й ошукають.
6..  Де народився І. Франко?
а)  У Дрогобичі;                               б) у с. Нагуєвичі;
в) у с. І. Франка;                              г) у с. Ясениця Сільна.
7. Перша збірка поезій І. Франка має назву:
А «Мій Ізмарагд»;
Б «Зів’яле листя»;
В «Баляди і розкази»;
Г «З вершин і низин».        
8. Роксана з «Легенди про вічне життя» віддала чудодійний горіх
а) аскету;        б) Птолемею;           в) Олександру.
9. Що було посаджено матір'ю, жінкою і сестрою після того, як козак покинув рідну домівку у творі Шевченка « Ой три шляхи широкії».
10. Вкажіть роки життя Тараса Шевченка та місце його поховання.
11. Дайте визначення.
Філософська лірика – …………………………………………………………………………………
6. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка, та художніми засобами виразності.
А) «Доле, де ти? Доле, де ти?                   1. Метафора.
Нема ніякої!»                                              2. Епітети.
Б) «воля… засівала трупом поле…»,       3. Порівняння.
Заховаю змію… коло свого серця»;         4. Риторичні запитання, оклики.
В) «шляхи широкії», «червона калина»,   5. Уособлення.
щире серце»;
Г) «думка, як той ворон»,
«душі козацькії… як та воля, що минулась».
7.         . 3 бали  Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
 «У тій хатині, у раю, я бачив пекло…» Роздуми про долю України (за мотивами поезій Т. Шевченка).














Немає коментарів:

Дописати коментар